onsdag 2 april 2014

Träägg

Ordet i rubriken ser riktigt konstigt ut. Så ovanligt med två ä efter varandra... Men det handlar alltså om ägg av trä. Jag är grymt sugen på att beställa såna på Etsy, men jag blir lite tveksam när jag inser att frakten från USA nästan kostar lika mycket som äggen. Fast riktigt fint skulle det vara att ha dessa som dekoration på påskbordet!


 

Eller vore det ännu snyggare med helt omålade?
 
 
Det är nu jag börjar tänka att jag borde att varit mer uppmärksam på träslöjdslektionerna. Såna här ägg skulle väl inte vara så svåra att, eh, svarva (?) till själv? Man behöver förstås en svarv då... Inget som ingår naturligt i vår maskinpark. Nä, det får bli till att betala någon annan för jobbet om det ska hamna några träägg på påskbordet!
 
 
 
 



Inga kommentarer: