tisdag 23 september 2014

Tillbaka med ny kraft!

Den här lilla bloggpausen blev visst lite längre än jag hade tänkt mig... Jag "skulle bara" göra lite (mycket) annat först och sen behövde jag även vänta på att blogglusten skulle komma tillbaka. Ja, ja, så där är livet ibland och på senare år har jag blivit bättre på att lyssna på vad min inre röst verkligen vill göra och inte bara göra en massa saker för att jag borde. Så nu har jag laddat lite ny energi och kreativiteten är tillbaka, nästan på 100%!

Jag har fortfarande ganska fullt upp för i helgen väntar disputation för S! Så här viks det bordsprogram, pysslas vaser, skrivs tal och görs bordsplacering! Vaserna är enklast möjliga: tomma konservburkar som kläs i fint papper. Jag kommer att fylla dem med höstens alla underbara blommor: solrosor, astrar, ringblommor och dahlior.


 
 
I helgen som var hade vi till och med barnvakt för F (farmor och farfar) så att vi skulle hinna fixa allt inför disputationen. Efter alla ärenden på stan hann jag även svänga in på bästa "loppisen" i stan: Ta till vara Form & design. Citationstecknen kommer sig av att det snarare är en antikaffär än en loppis. Allt är noga utvalt och snyggt uppställt. Inga lådor med massa krafs! Fokus ligger på 50- och 60-tal, mycket glas och porslin och grymt snygga teakmöbler och lampor! Ett superfint fat och en gullig liten vas fick följa med hem.
 
 
 
 

Inga kommentarer: