söndag 25 januari 2015

Fått mycket gjort!

Lördagen blev en riktigt seg dag. Efter att ha varit i badhuset med F på förmiddagen var jag som i halvkoma resten av dagen. Vad är det med badhusbesök som gör en så trött? Det blev mest läsning i soffan, lite vardagsgöromål som tvätta och diska, och fika så klart. Jag testade årets komet: semmelwrap! Faktiskt väldigt god, men kanske inte så där att jag skulle köa en timme för den... Det är liksom svårt att slå originalet :-)

Idag blev det en väldigt mycket mer produktiv dag! Jag skrev en lång att göra-lista redan igår kväll när jag kände mig överslö eftersom jag hade gjort för lite. Jag gillar att slappa, absolut, men max i en timme eller så, sen behöver jag få fixa och dona. S påstår att jag är rastlös av mig och det verkar som att han har rätt. Listan började avverkas imorse och innan lunch var nästan hälften av alla saker överstrukna!

Nu när det snart är läggdags är det faktiskt bara en sak kvar på listan: att boka hotell i Göteborg på midsommarafton. Mer om det sen. Idag tog jag tag i en tygbit som jag beställde förra året, typ precis vid den här tiden när samma göra om-vind drog genom mig. Det skulle bli ett kuddfodral men någonstans tog orken slut. Idag blev det ett kuddfodral!


 
Tyget kommer från sidan Spoonflower där det finns hur mycket tyg och tapeter som helst, designade av "vanliga" människor! Nu hittar jag tyvärr inte just det här tyget, men en designer som har många liknande fina tyger är Holli Zollinger.
 
 
Men alltså, vad gjorde du mer då? Sy ett kuddfodral är ju bara en sak! Just det, jag bakade en sockerkaka och minipajer också, tog en promenad, gjorde ett födelsedagskort, städade badrummet, lagade F:s overall, köpte lite fina grejer på nätet och började det stora arbetet med att sätta in förra årets kort i fotoalbum (ja, jag gör sånt - gillar att vara analog ibland).
 


Inga kommentarer: